Gezonde school

De Gezonde School

OBS Klazienaveen is sinds 2022 een "Gezonde School". Een Gezonde School stimuleert planmatig en structureel de gezondhed en veiligheid van leerlingen en leraren door per gekozen thema aandacht te besteden aan de vier zogenaamde pijlers van de Gezonde School. Als u op deze link klikt leest u meer over de gezonde school.

De vier pijlers zijn:
Gezondheidseducatie, Fysieke en sociale omgeving, Signaleren en Beleid.

Door de fusie van de drie scholen moeten wij ons vignet  "Voeding" bijstellen en dat gaan we doen. Het komende schooljaar gaan we het vignet opnieuw aanvragen.
Het beleidsplan "Voeding" is later dit jaar te vinden onder het kopje documenten.
Hierin staan afspraken die gemaakt zijn rondom de pauzehap, lunch en is het traktatiebeleid opgenomen.
Ook kunt u daar adviezen van het voedingscentrum vinden en is er een traktatieboekje opgenomen.

Het bevorderen van de gezondheid van kinderen en jongeren heeft voordelen. Op jonge leeftijd wordt een belangrijke basis gelegd voor de toekomstige (on)gezondheid. Een deel van de gezondheidsproblemen op volwassen leeftijd is al in de jeugd te voorkomen, of uit te stellen, door gezond gedrag te stimuleren. Obs Klazienaveen is rookvrij. Sinds kort hangt het bord "Rookvrij" op het hek.

Dinsdag en Donderdag zijn de Gezonde-hap-dagen
Op deze dagen nemen we allemaal een gezond tussendoortje en een gezonde lunch mee.

Woensdag is waterdrinkdag.
Iedere woensdag drinken wij water op obs Klazienaveen.

Rijksoverheid logo